divendres, de juliol 27

L'art d'entretenir... ara ja podem treballar "sense culpa"

No sóc una profe divertida. Tampoc sóc una profe avorrida. O sí. Sóc avorrida quan intento no ser divertida... ¡per no sentir-me culpable! ¡Tenen tanta mala premsa la diversió, l'entreteniment, les rialles...! El que sóc és definitiva i irremeiablement eclèctica.

mmmmm a la classe de furlana riuen massa; jo no em puc entretenir en xorrades, he d'arribar a tot el temari de la sele; jo... ho faig com m'ho feien a mi, que tan mal no he sortit, oi?; de mí no esperéis ninguna "teoría aventurera"... yo voy a golpe de libro y punto...; no acostumo a fer coses que no hagin experimentat sobradament abans altres persones...

Aquestes i moltes frases i comentaris són menú fixe d'escola. ¿No haurà arribat el moment d'intentar fer canvis? De ser qui sóc? De ser irremeiablement eclèctica? (tot va per mi, la barreja accident/juliol em porta a un examen de consciència).

Llegeixo a la web de la UOC una entrevista a Martin Kaplan que m'anima. Sempre he pensat que tant a l'aula com a formació volem arribar a l'emoció (tan emparentada amb l'aprenentatge). Si aconsegueixo que "la meva clientela" rigui al davant de la pantalla -o somrigui- doncs ¡bingou, ladys and gentlemens! (poco pretendo, nada soy).

interNOSTRUM
________

Referències:

¿Piensa que algunas de las claves de las actividades de entretenimiento se pueden aplicar a la enseñanza para hacerlo más atractivo? ¿Cuáles? ¿Cómo?

Pienso que sí. El objetivo de enseñar es que la gente preste atención, y ¿quién hay mejor para captar la atención que los artistas, guionistas, actores y escritores? Por lo tanto, pienso que, si los materiales son variados e interactivos e invitan a la gente a formar parte del proceso, mantienen la atención en lugar de hacerla perder, y lo que para mí es realmente apasionante es la habilidad de transmitir información, no sólo de la forma tradicional como el texto, sino también con los mecanismos de explicar historias de entretenimiento.

Tota l'entrevista a:
http://www.uoc.edu/prensa/entrevistas/kaplan.html

Etiquetes de comentaris:

4 comentaris:

Blogger eraser ha dit...

totalment d'acord...em va agradar el post (perdón por mi "catala"?

12:51 p. m.  
Blogger Bea ha dit...

¡Quin luxe de bloc el vostre! un honor tu visita, Eraser.

1:20 p. m.  
Blogger paula b ha dit...

Yo no sé si seas divertida o no en las clases, pero estoy segura de que es un lujo tenerte de profe (o cyberprofe, las dos cosas).

saludos!

4:47 p. m.  
Blogger Iñaki Murua ha dit...

Bueno Bea, no sé si conoces el Thinking Blogger Award, pero el hecho es que te he elegido entre los blogs que frecuento.
Fins aviat!

6:58 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Pàgina d'inici