diumenge, d’agost 12

El meu primer mon virtual: la lectura

Quin agost més productiu... El accident que m'ha obligat a aturar-me dona els seus fruits. En principi ja torno a tenir cotxe: un Ford Fiesta del 98, platejat com la lluna nova en un cel blau i espès.

Tot just que el meu vermell està vivint múltiples vides en altres cotxes, em truquen d'una empresa que compra cotxes ensinistrats per fer d'extres de pel·lícules. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Carme, Carme (li parlo a la Carme Barba) per una qüestió de dies el nostre estimat s'ha perdut de ser immortal en una ficció que mai superarà la seva vida reial. Una pena. M'hagués agradat la història. I ja se una cosa més sobre el que corre en altres dimensiones, fora de la endogàmica vida de profe.

Second Life segueix ocupant gran part del meu dia a dia: un lloc per a la interacció, que és la única manera d'aprendre.
He fet un taller sobre com fer llibres (creació d'objecte i configuració de contingut). Ha vingut poca gent però molt trempats. I tenint en compte que no havia fet propaganda... deu n'hi do!
He tret conclusions interessants: he de preparar tutorials mooolt bàsics, he de tenir preparat un prototip que puguin visualitzar i manipular i he de baixar la ràtio.
A Espiral oferiren dos cursos: un d'iniciació i primera presa de contacte i altre orientat a aspectes tècnics.
Si alguns dels lectors i amics voleu una plaça. escriviu-me a formacion[arroba]ciberespiral.net. Son 30 hores, de les quals 15 seran "in world", o sigui, sincróniques i 15 virtuals, o sigui acróniques. Els participants que ja s'han inscrit són de luxe.

Tot això em fa pensar en la meva primera incursió en la virtualitat: la lectura. Als 12 anys vaig ser Anna Frank enamorada de Peter, als 14 Nana de Emile Zola, als 15 El lobo estepario de Hermann Hesse, als 16 Oliveira a Rayuela, als 17 Emma Bovary... i així en moltes vides paraleles, entrecreuades i espiralades en las que m'he barrejat i confós tantes tantes vegades.

Referència:
Asimetrix: http://asimetrix.wordpress.com

4 comentaris:

Anònim ha dit...

He estado a punto de pedirte una plaza. Pero he sido sensato (llego de una fiesta). Hasta bien entrado el otoño no puedo permitirme estos lujos. Hasta entonces.

f.xavier.suñé ha dit...

Ei Bea!
Sento molt això que dius de l'accident. No en sabia res. Suposo que el vas tenir a la "first live", no? ;-) Espero que estiguis bé!
Gràcies per posar zonatic-n al teu blogroll!
T'acabo d'escriure un mail per demanar-te informació sobre els cursos...
Salut!!!

Bea Marín ha dit...

Heyy Felipe! jajajajaa he estado a punto de leer que habías sido sensato en NO pedir una plaza (sin más, jajajja). Será porque yo estoy permanentemente entre la sensatez y la insensatez de buscar y buscar maneras de aprender, escenarios donde aprender...
Un abrazo y ya verás que no te hará falta ningún cursillo.

Bea Marín ha dit...

Xavi! acavo de tornar de la teva terra. He estat de vacances i surtosament no m'ha menjat cap tauró!
Ens veiemmm, petonsss guapoooo